• Μεθοδολογία έρευνας στην ΑΥ
  • Συγγραφή επιστημονικών εργασιών(Ι)
  • Επιδημιολογία
  • Οικογενειακή Ιατρική – ΠΦΥ
  • Θεμελιώδεις έννοιες Αγωγής και Προαγωγής Υγείας
  • Διδακτικές στρατηγικές – Εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης μέσω της Τέχνης (Θ+Ε)
  • ΑΥ: θεματολογία κορμού – δεξιότητες ζωής και θεματικές ενότητες ΑΥ (Ι)

 

Τίτλος μαθήματος: Λόγος και επικοινωνία (γραπτή και προφορική) στην ΑΥ

Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση της σύνδεσης του λόγου με την ανάπτυξη δεξιοτήτων (επικοινωνιακών, γνωστικών κ.λπ.). Ως εκ τούτου, στο πλαίσιο του μαθήματος, οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες θα κληθούν να κατανοήσουν τη γλώσσα ως σύστημα επικοινωνίας με δομή και θα αναλύσουν τα στάδια της γνωστικής ανάπτυξης, τη σύνδεση της γνωστικής με την γλωσσική ανάπτυξη, θα συσχετίσουν την γνωστική ανάπτυξη με την εξέλιξη και την κατάκτηση της ομιλίας, αλλά και θα εξηγήσουν μέσω της γλώσσας την έννοια του σεβασμού στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα. Επιπλέον, θα διακρίνουν πώς μπορεί να γίνει πρόληψη στις διαταραχές λόγου, φωνής, και ομιλίας σε παιδιά και ενήλικες.

Τίτλος μαθήματος: ΑΥ: Ψηφιακή τεχνολογία – Ηλεκτρονική υγεία (Θ + Ε)

Σκοπός του μαθήματος είναι να συσχετίσουν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες εργαλεία και υπηρεσίες, που χρησιμοποιούν τεχνολογίες των πληροφοριών και των επικοινωνιών (ΤΠΕ), με την πρόληψη, διάγνωση, θεραπεία αλλά και παρακολούθηση – διαχείριση των συνηθειών (του τρόπου ζωής) που επηρεάζουν την υγεία. Το μάθημα στοχεύει στην κατανόηση της ψηφιακής τεχνολογίας, η οποία έχει αλλάξει σημαντικά το σύστημα παροχής υπηρεσιών υγείας, αλλά και της ψηφιακής υγείας, η οποία θα επιτρέψει στα άτομα να βελτιώσουν τον τρόπο ζωής τους και να διατηρήσουν την καλή τους υγεία για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Η ηλεκτρονική υγεία (e-Health) είναι ένας αναπτυσσόμενος τομέας που βασίζεται στην ψηφιακή τεχνολογία. Ως εκ τούτου, το μάθημα στοχεύει στην εξοικείωση του/της φοιτητή/τριας με την έννοια του ηλεκτρονικού φακέλου υγείας, της ηλεκτρονικής κάρτας υγείας, της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, της τηλε-παρακολούθησης και τηλε-συμβουλευτικής (telecon-sultation), κ.λπ. Γενικότερα, παρουσιάζονται οι μορφές της ηλεκτρονικής υγείας και τα πιθανά οφέλη τους αναδεικνύοντας τη συμβολή των εφαρμογών της ηλεκτρονικής υγείας στην αναβάθμιση των υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας και στην μείωση των προβλημάτων της ισότιμης πρόσβασης.

Τίτλος μαθήματος: Πολιτικές ένταξης της ΑΥ – Δια βίου Εκπαίδευση

Σκοπός του συγκεκριμένου μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες πως μπορούν να επιτευχθούν οι εκπαιδευτικοί στόχοι μέσα από ένα σύνολο επιλογών, ενεργειών και μέσων που χρησιμοποιούνται από το κράτος και τους φορείς του. Είναι σημαντικό να αντιληφθούν πως η αγωγή και η υγεία ως κοινωνικά αγαθά και δικαιώματα, μπορούν να διασφαλιστούν για όλους ανεξαρτήτως. Στο πλαίσιο του μαθήματος, οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες θα εξοικειωθούν με το γνωστικό αντικείμενο της εκπαιδευτικής πολιτικής, τα ζητήματα ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής αλλά και τα ζητήματα που αφορούν τις πολιτικές για την αγωγή υγείας. Επιπροσθέτως, θα αποτυπωθούν εθνικές δομές εκπαίδευσης ενηλίκων, δομές διά βίου εκπαίδευσης-μάθησης αλλά και ευρύτερες πολιτικές διά βίου μάθησης σε σχέση με τις πολιτικές ένταξης της ΑΥ. Σημειώνεται ότι η ΑΥ παρέχεται καθόλη τη διάρκεια της ζωής του ατόμου. Εν συντομία, θα μάθουν πως και γιατί σχεδιάζεται η εκπαιδευτική πολιτική και οι πολιτικές διά βίου εκπαίδευσης/μάθησης, έτσι ώστε να εφαρμοστούν στη συνέχεια από την εκάστοτε κυβέρνηση.

Τίτλος μαθήματος: Προγράμματα ΑΥ – Αξιολόγηση Προγραμμάτων ΑΥ (Θ+Ε)
Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές τι είναι τα προγράμματα Αγωγής Υγείας (προγράμματα σπουδών, προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων) και πως αυτά μπορούν να σχεδιαστούν, υλοποιηθούν, αξιολογηθούν. Στο πλαίσιο του μαθήματος, οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες θα διατυπώσουν μαθησιακά αποτελέσματα με βάση το σύνολο των κανόνων που αφορούν τη σύνταξη και τη λειτουργία τους, θα γνωρίσουν τα διαθέσιμα εργαλεία για τη δόμηση, αξιολόγηση και πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών στο πλαίσιο της Αγωγής Υγείας και θα διασαφηνίσουν την έννοια της εκπαιδευτικής αξιολόγησης. Τέλος, θα οργανώσουν, σχεδιάσουν, αξιολογήσουν προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων για ζητήματα Αγωγής Υγείας με τη χρήση ενός εργαλείου που καλείται λογικό μοντέλο.

Τίτλος μαθήματος: ΑΥ: θεματικές ενότητες ΑΥ (ΙΙ)

Το μάθημα με τίτλο «Αγωγή Υγείας: θεματικές ενότητες ΑΥ (ΙΙ)», το οποίο διδάσκεται στο Β΄ εξάμηνο, επί της ουσίας είναι η συνέχεια του μαθήματος «Αγωγή Υγείας: θεματολογία κορμού – δεξιότητες ζωής και θεματικές ενότητες (ΘΕ) της Αγωγής Υγείας (Ι)» που διδάσκεται στο Α΄ εξάμηνο. Δεδομένου ότι οι θεματικές ενότητες και υποενότητες της Αγωγής Υγείας οι οποίες απασχολούν την κοινότητα είναι πολλές, θα παρουσιαστούν από προσκεκλημένους, που είναι γνώστες του αντικειμένου, οι πιο επίκαιρες. Ενδεικτικές θεματικές είναι η διατροφή, η άσκηση, οι πρώτες βοήθειες, η κυκλοφοριακή αγωγή, η σεξουαλική αγωγή, οι αξίες της ζωής (αλληλεγγύη, σεβασμός, συμπερίληψη, ειρήνη, ανεκτικότητα, κ.ά.). Στο πλαίσιο του εν λόγω μαθήματος, οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες αναμένεται να κατανοήσουν τη σημασία της διεπιστημονικής – διεπαγγελματικής προσέγγισης και συνεργασίας στην επίτευξη των στόχων της Αγωγής Υγείας.

Τίτλος μαθήματος: Συγγραφή επιστημονικών εργασιών (ΙΙ)

Σε αυτό το μάθημα, το οποίο είναι η συνέχεια του μαθήματος του Α΄ εξαμήνου με τίτλο «Συγγραφή επιστημονικών εργασιών (Ι)», οι μεταπτυχιακοί φοιτητές χωρίζονται σε ομάδες και επιλέγουν ένα θέμα σχετικό με την Αγωγή Υγείας. Αφού μελετήσουν προσεκτικά και με κριτικό τρόπο την σχετική (ελληνική και διεθνή) βιβλιογραφία διεξάγουν και συγγράφουν μια επιστημονική ερευνητική μελέτη συμβάλλοντας πλέον στον εμπλουτισμό της γνώσης και στον επιστημονικό διάλογο, στο βαθμό που στόχος είναι να δημιουργήσουν μια εργασία προς δημοσίευση. Το μάθημα στοχεύει παράλληλα, στην εξοικείωση του/της μεταπτυχιακού/κής φοιτητή/τριας με την διαδικασία της δημοσίευσης ενός άρθρου.

Τίτλος μαθήματος: Πρακτική Άσκηση
Σκοπός του μαθήματος είναι η σύνδεση θεωρίας και πράξης με στόχο την αποτελεσματική αρχική εκπαίδευση και κατάρτιση των μελλοντικών εκπαιδευτών υγείας. Σε πρακτικό επίπεδο, οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/ήτριες θα κληθούν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν μια εκπαιδευτική παρέμβαση σχετική με την υγεία. Σε αυτή τη διαδικασία θα αξιοποιήσουν βασικές αρχές της σύγχρονης παιδαγωγικής και θα εφαρμόσουν κατάλληλες μεθόδους μάθησης, τεχνικές, δραστηριότητες κ.λπ. για να πετύχουν τους στόχους που θα έχουν θέσει. Στη συνέχεια, θα κληθούν να σκεφτούν ελεύθερα, δημιουργικά, κριτικά αλλά και επαγωγικά αξιολογώντας ταυτόχρονα την εκπαιδευτική τους πρακτική.