• Μεθοδολογία έρευνας στην ΑΥ
  • Συγγραφή επιστημονικών εργασιών(Ι)
  • Επιδημιολογία
  • Οικογενειακή Ιατρική – ΠΦΥ
  • Θεμελιώδεις έννοιες Αγωγής και Προαγωγής Υγείας
  • Διδακτικές στρατηγικές – Εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης μέσω της Τέχνης (Θ+Ε)
  • ΑΥ: θεματολογία κορμού – δεξιότητες ζωής και θεματικές ενότητες ΑΥ (Ι)

 

Τίτλος μαθήματος: Μεθοδολογία έρευνας στην ΑΥ
Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες εκπαιδεύονται σε θέματα σχετικά με την έρευνα, και την ερευνητική μεθοδολογία. Σκοπός του μαθήματος είναι η ερευνητική αυτονομία και η δυνατότητα ανάληψης/συμμετοχής/υλοποίησης ερευνών σχετικών με την Αγωγή Υγείας. Πιο αναλυτικά, το μάθημα στοχεύει στην εξοικείωση των φοιτητών/τριών με τα βασικά χαρακτηριστικά της έρευνας, τη διατύπωση ερευνητικών ερωτημάτων και την εξοικείωση με σημαντικές έννοιες όπως ποιοτική έρευνα, ποσοτική έρευνα, ερευνητικά εργαλεία κ.λπ. Τέλος, οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες προετοιμάζονται για το επόμενο στάδιο που μπορεί να αφορά την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής σε συναφή θέματα.

Τίτλος μαθήματος: Συγγραφή επιστημονικών εργασιών (Ι)
Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες εξοικειώνονται με το σχεδιασμό και τη σύνθεση μιας επιστημονικής εργασίας καθώς εκπαιδεύονται στη δομή επιστημονικών εργασιών, ανάλογα με το είδος τους, βιβλιογραφική ή ερευνητική. Συγκεκριμένα, σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο παράγουν ένα κείμενο με συνοχή, σαφήνεια, αξιοπιστία και ορθή χρήση του επιστημονικού λόγου. Σημειώνεται ότι ενθαρρύνεται η συνεργασία με άτομα που ανήκουν σε διαφορετικό χώρο (υγείας-εκπαίδευσης) προκειμένου να κατανοήσουν τη σημασία της διεπαγγελματικής συνεργασίας.

 

Τίτλος μαθήματος: Επιδημιολογία
Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση του αντικειμένου της επιδημιολογίας, δηλαδή ο έλεγχος και η πρόληψη των ασθενειών, μέσω της καταγραφής και αξιολόγησης των παραγόντων που διαμορφώνουν ή επηρεάζουν τις ασθένειες. Στο πλαίσιο του μαθήματος, οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες αποκτούν βασικές γνώσεις και δεξιότητες, τις οποίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν σε έρευνα σχετική με την υγεία αλλά και σε μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση της υγείας του ατόμου, της κοινότητας και του πληθυσμού, στο πλαίσιο της πρόληψης. Συγκεκριμένα, διδάσκονται τρόπους μέτρησης και αποτύπωσης της υγείας, της νοσηρότητας, της θνησιμότητας του πληθυσμού και τα είδη της επιδημιολογικής μελέτης (περιγραφική, αναλυτική) κ.λπ., με στόχο την κατανόηση της κατανομής και της εξέλιξης των νοσημάτων στον ανθρώπινο πληθυσμό αλλά και την απόκτηση ικανότητας σχεδιασμού και εκτέλεσης μιας επιδημιολογικής έρευνας.

Τίτλος μαθήματος: Οικογενειακή Ιατρική – ΠΦΥ

Σκοπός του μαθήματος είναι να αντιληφθούν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες το ρόλο της οικογενειακής ιατρικής και της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας στην πρόληψη των ασθενειών και στην προαγωγή της υγείας. Στο πλαίσιο του μαθήματος, οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες θα εξοικειωθούν με την έγκαιρη ανίχνευση (screening test), αντιμετώπιση και παρακολούθηση προβλημάτων υγείας. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί σε κοινά χρόνια νοσήματα ενηλίκων και παιδιών, έτσι ώστε να αναδειχθεί ότι τα άτομα είναι σε θέση να προβούν στην ενεργητική συμμετοχή των αποφάσεων τους αναφορικά με την υγεία τους, στον τρόπο ζωής τους αλλά και στη διαχείριση των πιο συχνών και κοινών νοσημάτων και προβλημάτων υγείας στην κοινότητα. Ως εκ τούτου, θα παρουσιαστούν σχετικές ενότητες όπως “ατομική υγιεινή”, “υγιεινή διατροφή”, “πρόληψη καρδιοπαθειών”, “πρόληψη ηπατίτιδας β και AIDS”, HIV / AIDS και σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα, εμβολιασμός κ.λπ.

Τίτλος μαθήματος: Θεμελιώδεις έννοιες Αγωγής και Προαγωγής Υγείας

Σκοπός του μαθήματος είναι η κριτική κατανόηση της αξίας που έχει η υλοποίηση της Αγωγής Υγείας στην οποιαδήποτε κοινότητα. Ως εκ τούτου, στο συγκεκριμένο μάθημα θα αναλυθούν έννοιες, οι οποίες θα βοηθήσουν στην κατανόηση του τι είναι και τι προσπαθεί να πετύχει η Αγωγή Υγείας αλλά και στον τρόπο που απαιτείται να οργανωθεί το περιεχόμενο και η μορφή της γνώσης και των δεξιοτήτων που σχετίζονται με την υγεία. Η προσέγγιση των εννοιών θα γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες να αντιληφθούν τη σύζευξη της εκπαίδευσης με την υγεία, προς όφελος του ατόμου αλλά και της κοινωνίας συνολικά. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο να κατανοήσουν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες τι σημαίνει Αγωγή και Προαγωγή Υγείας, καθώς και ποια είναι η ουσιαστική τους διαφορά. Άλλες ενδεικτικές έννοιες οι οποίες, σχετίζονται με τα προαναφερθέντα και, θα αναλυθούν είναι: η υγεία και οι καθοριστικοί της παράγοντες, η ευημερία, ο γραμματισμός υγείας κ.λπ.

Τίτλος μαθήματος: Διδακτικές στρατηγικές – Εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης μέσω της Τέχνης (Θ+Ε)

Σκοπός του μαθήματος είναι οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες να γνωρίσουν και να είναι σε θέση να αξιοποιήσουν διδακτικές στρατηγικές που θα βοηθήσουν στη μεταφορά γνώσης, δεξιοτήτων και ικανοτήτων που σχετίζονται με την υγεία. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην παιδαγωγική, η οποία πραγματεύεται αρχές και μεθόδους της ορθής αγωγής των νέων, και πιο συγκεκριμένα στον τρόπο με τον οποίο διδάσκονται και εκπαιδεύονται τα άτομα, έτσι ώστε να καταλήγουν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Για την ακρίβεια, οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες θα αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες σχετικές με στρατηγικές διδασκαλίας, μεθόδους διδασκαλίας, εκπαιδευτικές τεχνικές ενεργητικής μάθησης (εργασία σε μικρές ομάδες, παίξιμο ρόλων, καλλιτεχνική δημιουργία κ.λ.π) και γενικότερα θα αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες, που θα τους βοηθήσουν να αντιληφθούν τη διαδικασία της διδασκαλίας – μάθησης, έτσι ώστε στη συνέχεια να εκπαιδεύσουν τα άτομα στα θέματα της υγείας, με το καλύτερο δυνατό τρόπο.

Τίτλος μαθήματος: ΑΥ: θεματολογία κορμού – δεξιότητες ζωής και ΘΕ ΑΥ (Ι)
Το μάθημα με τίτλο «Αγωγή Υγείας: θεματολογία κορμού – δεξιότητες ζωής και θεματικές ενότητες (ΘΕ) της Αγωγής Υγείας (Ι)» διδάσκεται στο Α΄ εξάμηνο με σκοπό την ανάπτυξη όσο το δυνατόν περισσότερων θεμάτων από την πληθώρα των θεματικών ενοτήτων και υποενοτήτων της Αγωγής Υγείας. Στο μάθημα αυτό, αρχικά, θα παρουσιαστούν ενότητες που αποτελούν την βάση για την επεξεργασία των επιμέρους ειδικών θεμάτων και πιο συγκεκριμένα ενότητες που αναφέρονται στη ψυχική και κοινωνική υγεία. Πιο αναλυτικά, θα γίνει αναφορά σε δεξιότητες ζωής, στον εαυτό, στη σχέση με τους άλλους και το περιβάλλον, στα συναισθήματα, στην ισότητα των φύλων, στο ρατσισμό, στη διαπολιτισμικότητα, κ.λπ. Η διδασκαλία των συγκεκριμένων ενοτήτων θα βοηθήσει τους μεταπτυχιακούς φοιτητές/τριες από τη μια πλευρά, να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες που θα τους χρησιμεύσουν για να γίνουν πιο παραγωγικοί, πιο αποτελεσματικοί και να εμπλουτίσουν την εκπαιδευτική τους ταυτότητα, ενώ από την άλλη πλευρά, στο πλαίσιο της ΑΥ να ασχοληθούν και να εκπαιδεύσουν τα άτομα (μαθητές, φοιτητές, ασθενείς κ.λπ.) σε αυτές.