Πολιτική Ποιότητας της ακαδημαϊκής μονάδας για την ανάπτυξη και τη βελτίωση του ΠΜΣ

Όραμα / Αποστολή του Τμήματος

Το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Κοινωνικής Εργασίας (ΤΕΠΕΚΕ) έχει δύο κατευθύνσεις: α. εκπαιδευτικών δημοτικής εκπαίδευσης, και β. κοινωνικών λειτουργών. Το ΔΜΠΣ Αγωγή Υγείας εντάσσεται επιστημολογικά στο κομμάτι του Τμήματος που είναι αφιερωμένο στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης. Υπό αυτή την έννοια δεν είναι τυχαίο ότι στο ΔΜΠΣ Αγωγή Υγείας συμμετέχουν διδάσκοντες του Τομέα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Θεωρίας και Ανάλυσης.

Το όραμα και η αποστολή του Τμήματος αναπτύσσονται διεξοδικά εδώ: https://www.edu sw.upatras.gr/visionandmission/.

  • Αντικείμενο του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών Αγωγή Υγείας είναι:

Η Μεταπτυχιακή εκπαίδευση και εξειδίκευση πτυχιούχων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων στην επιστημονική περιοχή της Αγωγής Υγείας. Πιο συγκεκριμένα, το εν λόγω μεταπτυχιακό θα παρέχει εξειδίκευση και θεωρητική εμβάθυνση σε επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων σε θέματα που σχετίζονται, αφενός με την εκπαίδευση και αφετέρου με την υγεία και την ανάπτυξη δεξιοτήτων για την προάσπιση, την βελτίωση και την προαγωγή της ψυχικής, σωματικής και κοινωνικής υγείας με στόχο την ενίσχυση ενός υγιούς περιβάλλοντος για την ζωή, την μάθηση και την εργασία. Το Δ.Π.Μ.Σ. «Αγωγή Υγείας» έχει ως σκοπό την παροχή μεταπτυχιακών σπουδών υψηλού επιπέδου και, κατά συνέπεια, την παροχή κατάλληλων εφοδίων που θα δώσουν στους μεταπτυχιακούς φοιτητές τη δυνατότητα αφενός μεν να ακολουθήσουν επιστημονική σταδιοδρομία στο χώρο της Αγωγής Υγείας συνεχίζοντας τις σπουδές τους σε διδακτορικό επίπεδο με ερευνητικές/ακαδημαϊκές προοπτικές, αφετέρου δε να ασχοληθούν επαγγελματικά, ως ειδικοί σε θέματα Αγωγής Υγείας (health education specialists)/εκπαιδευτές σε θέματα υγείας (health educators) σε σχολικά, ακαδημαϊκά, κλινικά, κοινοτικά ή επιχειρηματικά περιβάλλοντα, ανταποκρινόμενοι στις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες των ατόμων και της κοινωνίας, στα θέματα που άπτονται της υγείας.

Οι στρατηγικοί στόχοι του ΠΜΣ, συνδέονται με τους αντίστοιχους του Ιδρύματος και περιλαμβάνουν:

  • Παροχή εκπαίδευσης υψηλού επιπέδου, με έμφαση στη φοιτητοκεντρική μάθηση, τη διαρκή αναβάθμιση του ΠΜΣ και την επικαιροποίηση και τυποποίηση των ακαδημαϊκών λειτουργιών και εστίαση στα Μαθησιακά Αποτελέσματα (αναλυτικά τα μαθησιακά αποτελέσματα υπενθυμίζονται στο τέλος του κειμένου)
  • Βελτίωση της σύνδεσης με την αγορά εργασίας, τους επιστημονικούς φορείς και τους αποφοίτους του Τμήματος.
  • Παραγωγή έρευνας υψηλού επιπέδου με βάση τις διεθνείς εξελίξεις μέσω της προώθησης των ερευνητικών συνεργασιών και αξιοποίηση και διάθεση των αποτελεσμάτων προς όφελος της οικονομίας και της κοινωνίας.
  • Προώθηση και αναγνώριση της αριστείας και της καινοτομίας, μέσω της ενθάρρυνσης, της ενίσχυσης και της επιβράβευσης των επιτευγμάτων των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας στη διδασκαλία και την έρευνα.
  • Ισχυροποίηση της εξωστρέφειας με ενίσχυση και προώθηση συνεργασιών, δράσεων δικτύωσης και δημοσιοποίησης και της διεθνούς παρουσίας του Τμήματος, μέσω δράσεων διεθνοποίησης και συγκριτικών αξιολογήσεων με Πανεπιστήμια αντίστοιχου μεγέθους, δίνοντας έμφαση στη διάκριση του Τμήματος σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο
  • Αποτελεσματικότητα των διοικητικών διαδικασιών και βελτίωση των υποδομών του Τμήματος δίνοντας προτεραιότητα στη Φοιτητική Μέριμνα.

Οι διαδικασίες διασφάλισης ποιότητας που καταγράφονται στο Εγχειρίδιο Ποιότητας του Ιδρύματος, εφαρμόζονται στο επίπεδο του Τμήματος με την κατά περίπτωση απαιτούμενη εξειδίκευση. Όλες οι διαδικασίες διασφάλισης ποιότητας του Τμήματος ΤΕΠΕΚΕ υπόκεινται σε έλεγχο και ανασκόπηση, η οποία διενεργείται σε ετήσια βάση από την ΟΜΕΑ σε συνεργασία με την ΜΟΔΙΠ του Ιδρύματος (δες https://www.edu- sw.upatras.gr/politiki-poiotitas pistopoiisi/).

Μαθησιακά αποτελέσματα σύμφωνα με τον EXAE

Το ΔΠΜΣ με τίτλο ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ αντιστοιχεί στο επίπεδο 7 του Ευρωπαϊκού (και Εθνικού) Πλαισίου Προσόντων και ως εκ τούτου επιδιώκει τα κάτωθι μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Γνώσεις: Αυξημένη και εξειδικευμένη γνώση στο γνωστικό αντικείμενο της Αγωγής Υγείας, η οποία θα συμβάλλει στην ανάπτυξη πρωτότυπης συνδυαστικής σκέψης ή/και έρευνας, κριτική επίγνωση αρχών, θεωριών, μεθοδολογιών και πρακτικών σχετικών με την αγωγή υγείας αλλά και τη διασύνδεση δύο σημαντικών τομέων της υγείας και της εκπαίδευσης. Γενικά, θα αναπτυχθεί η κριτική αντίληψη της εξελικτικής δυναμικής και των θεμάτων αιχμής του εν λόγω γνωστικού πεδίου.

 

  • Δεξιότητες: Εφαρμογή της αποκτηθείσας γνώσης με κριτικό και δημιουργικό τρόπο στην έρευνα αλλά και στην ανάλυση και ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων σε σύνθετα, διεπιστημονικά ζητήματα και κυρίως στην εφαρμογή της Αγωγής Υγείας.

 

Αξιολόγηση και ερμηνεία επιστημονικών ερευνών και μελετών, οι οποίες είναι σύγχρονες και συναφείς με το εν λόγω γνωστικό πεδίο.Επαγωγική και επιστημονικά τεκμηριωμένη σκέψη πάνω σε σύνθετα και επίκαιρα ζητήματα, λαμβάνοντας υπόψη τις εκάστοτε συναφείς κοινωνικές, οικονομικές, πολιτιστικές και ηθικές διαστάσεις.

  • Υπευθυνότητα-Αυτονομία: Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές αναμένεται να αποκτήσουν δεξιότητα διαχείρισης και μετασχηματισμού του εκάστοτε περιβάλλοντος/συμπεριφοράς προς όφελος της υγείας. Επίσης, θα είναι σε θέση να αναλάβουν υπεύθυνα και με αποτελεσματικό τρόπο την υλοποίηση δράσεων και γενικότερα προγραμμάτων υγείας.